sobota, 16 marca 2019

Jak pomagać bezdomnym zwierzętom- psom i kotom?

Kochacie zwierzęta, nie jest wam obojętny ich los. Chcecie pomóc, nie wiecie, gdzie i jak? 
Postaram się wam wskazać możliwości, poprzez swoją obserwację. 

Jestem blogerem modowym, moja pasja to moda męska. Zachwycają mnie stylizacje i wszystko, co z tym związane. Priorytetem jest dla mnie również sport. Jestem byłym Wicemistrzem Polski w armwrestlingu i osobą trenującą, sporty siłowe ponad 30 lat, mam to już we krwi.

Jak zaczęła się moja droga do tej niewiarygodnej przygody, która uruchamia u mnie najlepsze uczucia? 

Jako osoba związana z modą, zbudowałem najpierw swoje profile czy to na Facebooku https://www.facebook.com/Men40plus%20/  Instagramie https://www.instagram.com/men40plus/ jak i na tym blogu. Z czasem sukcesywnie przybywało na moich kanałach obserwujących. 
Większość z nas ma w domu, swojego psa, kota czy inne fajowe stworzonko. W tej kwestii również jestem szczęśliwym posiadaczem, mojego schroniskowego kocura Gutka. Jest ze mną , już 12 lat. Pamiętam dzień, w którym przywiozłem go do domu ze schroniska w Wałbrzychu http://schronisko.walbrzych.pl/ Mały, niezdarny, ledwo chodził- miał wtedy może z miesiąc. Jesteśmy razem już sporo czasu, czasem mamy gorsze dni, ale bez siebie, nie możemy żyć i tak będziemy trwać, ze sobą, aż do końca! Nie chcę tu nikogo umoralniać. Jednak jako dorośli ludzie, musimy pamiętać, że podejmując decyzję o przygarnięciu zwierzaka do domu, powinniśmy mu zapewnić dobre życie i dom do końca jego dnia! To jest podstawowa zasada i jeśli, tak nie myślimy- nie róbmy im złudnej nadziei! Zwierzęta to istoty żywe, śmiem twierdzić, że mają uczucia, czasem równe nam, a nawet większe i lepsze niż, garstka ludzi (mam taką nadzieję) tych złych- krzywdzących zwierzęta!

Kilka filmików z prośbą o adopcję, kilka wypadów na spacerki ze zwierzętami, uruchomiło we mnie, to co dobre, lepsze. 

Tak się zaczęło. Potem zaangażowanie firm, na moją prośbą, które przyczyniły się do wsparcia schroniska, w dobrej jakości suchą karmę:  Josera- Karmy dla Psa i Kota https://www.josera.pl


Naturea Polska https://dlapsaikota.com


Purina Cat Chow Polska https://www.purina.pl/koty/catchow 


Obecne wsparcie od firmy Fitmin Polska https://www.fitmin.pl Już wkrótce dostarczę karmę do schroniska. 



Akcja na moim Fanpage (Facebooku) zawsze była wspierana, przez inne Fanpage, związane z pomocą zwierzętom, a przede wszystkim, przez osoby obserwujące moją stronę. Bez tak ogromnego wsparcia, nie zrobiłbym nic, dlatego dziękuję im wszystkim. Pamiętajmy w grupie siła! Strony, Fanpage, które uczestniczyły, uczestniczą w pomocy- akcjach to: Adoptuj Psiaka Wałbrzych https://www.facebook.com/WalbrzyskieAdopcyjniaki 
Leoś Pomaga Zwierzętom https://www.facebook.com/Leoś-Pomaga-Zwierzakom-1553050625005383/
NIE KUPUJ- Adoptuj Przyjaciela https://www.facebook.com/NIE-KUPUJ-Adoptuj-Przyjaciela-1320392211313208/
Na Pomoc Zwierzętom https://www.facebook.com/FundacjaNaPomocZwierzetom
Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Wałbrzychu https://www.facebook.com/SchroniskodlaBezdomnychZwierzatwWalbrzychu/
i wiele innych, których nazw już nie pamiętam. 

Jak możemy pomóc?

Wiecie, nie ma większej pomocy dla zwierząt, jak przygarnięcie ich do swoich domów. Jednak nie każdy z nas ma, na dziś takie możliwości. Postaram  się przybliżyć wam, co możemy. Jest to moja opinia i ocena. Jeśli będziecie chcieli dowiedzieć się więcej. Znajdźcie stronę w sieci, najbliższego schroniska, fundacji. Napiszcie do nich, zadzwońcie, przeczytajcie. Oni wiedzą najlepiej, jak pomóc!  

A teraz najważniejsze jak pomagać!

1. Bezapelacyjnie- jeśli macie możliwości i chcecie ukochane zwierzątko, to lećcie do schroniska, fundacji czy domu tymczasowego dla zwierząt! Pamiętajcie- zawsze pies, kot ma zostać u nas do końca! 
2. Podejdzie do najbliższego schroniska, fundacji. Zabierzcie psy na spacer. Dajcie im chwilkę siebie. Zobaczycie, jak włączą się w was uczucia, te dobre, ludzkie, prawdziwe. Wiem- sprawdziłem!
3. Macie więcej grosza. Może warto niewielką część przeznaczyć na pomoc zwierzętom. Kupić karmę, dostarczyć do schroniska. Pamiętajmy- każda ilość jest ważna! Dodając swoją cegiełkę, do takich akcji, stajemy się lepsi- dla samych siebie! Nasze człowieczeństwo to dobre wartości, każdego z nas dobre uczynki- niosą. Przez gonitwę, dnia codziennego zapominamy o tym. Przystańmy, pomagajmy.
4. Wpłaty na rzecz fundacji, ludzi, którzy wspierają zwierzęta. W tym temacie jednak nie jestem znawcą. Dlatego nie napiszę wam, dokładnie komu i gdzie wpłacamy pieniążki. Są organizacje, firmy, które mogą przyjmować datki, są takie, które robić tego nie mogą. Jedno wiem na pewno. Przed każdą wpłatą, sprawdzajcie dokładnie, komu wpłacacie! 
5. Wolontariat- czyli pomoc na rzecz zwierząt. To grupa wybranych ludzi, bezgranicznie kochających zwierzęta. Tu też możemy wstąpić! Dla mnie osobiście to najwyższy level, poświęcenie. Oni robią największą robotę- ode mnie szacunek dla nich ogromny!
Jest wielu ludzi, którzy oddają całych siebie zwierzętom,  pracujących w schroniskach, tworzących fundacje, domy tymczasowe, wolontariat czy osoby prywatne. Łączy ich jedno- miłość do zwierząt. Tylko tacy ludzie mogę ofiarować siebie zwierzętom. Takie zajęcie wymaga od nas pasji. Jeśli traktujemy pomoc dla przyjaciół naszych mniejszych, tylko jako pracę, nie będzie to szło w parze! Ktoś na tym straci, a ktoś zyska. Dobro zwierząt nade wszystko!
Nigdy nie staram się oceniać. Jednak ostatnio oglądałem w tv program, w którym zwierzęta przyjmowane były, tylko dla kwot, czyli pieniędzy. Zysk w postaci kasy, pod przykrywką pomocy zwierzętom. Na to się nie godzę!
Kochani bądźmy czujni, pomagajmy, bo to uszlachetnia nas samych! 




7 komentarzy:

  1. Prawdziwa miłość do zwierzat zaczyna się wtedy, gdy przestajemy je jeść. Nie można kochać zwierząt płacąc innym za ich maltretowanie i zabijanie. Go Vegan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Vegan. To jest Twoja definicja, "prawdziwej miłości" do zwierząt, tego się trzymaj! Może taka postawa i myśl, to wyższy level? Może jednak, tylko skrajność? Tego nie wiem. Jednak daje do myślenia i coś w tym jest. Pozdrawiam serdecznie, dzięki za opinię.

      Usuń
  2. To nie jest moja definicja. Mówienie, że się kocha zwierzęta, dbanie o dobro jendych zwierząt a zniewolenie, maltretowanie i zabijanie drugich to hipokryzja. Ludzie za to płacą czyli sie do tego przyczyniają.
    Warto się nad tym zastanowić i dowiedzieć się czegoś więcej na temat hodowli zwierząt. Zwierzęta hodowlane maja takie samo prawo do życia jak pies, kot czy świnka morska. Czują to samo a nawet wykazują większą inteligencję. Dlaczego więc w naszych umysłach brak dla nich poszanowania i miłości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba najpierw mieć umysł, potem nauczyć sie obsługi umysłu oraz co najważniejsze nauczyc się uczucia definiowanego jako empatia....później już samo idzie....

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepszą opcją byłoby oczywiście adoptować wszystkie psiaki i koty i byłoby po problemie, lecz wiadomo że tak się nie stanie. Ja również mam psa ze schroniska i jak widzę to cały czas jest wdzięczny. Zacząłem nawet o niego jeszcze bardziej dbać i kupiłem mu kilka kosmetyków ze sklepu https://sklep.germapol.pl/ i widzę że zabiegi pielęgnacyjne mu jak najbardziej odpowiadają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpadnij na nasz blog pełen psich opowieści! Fascynujące historie, przydatne porady i urok życia z czworonogiem. Czekają tu na Ciebie inspiracje, śmiech i mnóstwo psiej miłości. https://nasze-psy.pl/

    OdpowiedzUsuń