sobota, 4 lutego 2023

Moja przygoda z Filozofią w Bibliotece Pod Atlantami!

 Sokrates, Platon, Arystoteles, Kant, Nietzsche, Pascal, Kierkegaard, Kołakowski....

 

Jestem początkującym pasjonatem filozofii.


Moda- dobre, nietuzinkowe stylizacje. Sport- dbanie o formę, to mam już we krwi. 

Brakowało mi jednak czegoś nowego, co może mnie zachwycić, ponieść i dodawać powera. Jestem osobą pełną energii, stagnacja bardzo mnie męczy- musiałem, więc poszukać nowej drogi i znalazłem! 

       FILOZOFIA- umiłowanie mądrości!



Myśl, od czego zacząć przygodę z filozofią- jasne, że od książek. Wieki temu, mieszkałem bardzo blisko biblioteki, więc byłem tam częstym gościem- przeczytałem wszystko, co mnie interesowało, a interesowało mnie wszystko- tak jak i dziś! W swoim małym miasteczku zostałem zaproszony, wraz ze swoją Mamą na konkurs dla rodzin, które przeczytały najwięcej książek! Nie pamiętam już, dlaczego nie wzięliśmy udziału, ale było to dla nas wyróżnienie. 

Czytanie więc było dawniej moją pasją, stąd wróciłem z wielką przyjemnością do dawnych lat w uwielbieniu do czytania. 



Pomyślałem o mojej dawnej ulubionej bibliotece- niestety jest w remoncie i została przeniesiona. Oczywiście poszedłem do budynku obecnej biblioteki w moim miasteczku, ale filozofii nie było- budynek zastępczy był zbyt mały, żeby można było pomieścić wszystkie książki- tak powiedziała Pani Bibliotekarka, którą mile wspominam z lat mojego dzieciństwa i serdecznie pozdrawiam. 

Musiałem jakoś na ten fakt zaradzić?! Mieszkam blisko Wałbrzycha, gdzie znajduje się Biblioteka pod Atlantami https://atlanty.pl/ , która posiada wiele filii- tam więc zacząłem swoją przygodę z Filozofią. 



Cieszę się bardzo, że mogę ponownie doświadczać klimatu, powagi, tych wielkich, pełnych wiedzy gmachów. Wracać do czasów odległych, czuć zapach, szelest książki, wtapiać się, przenosić w czasie, kierować wyobraźnią o tysiącu barw- bezcenne!
 


Wałbrzyska Biblioteka ma czym się pochwalić, posiada wiele ciekawych zbiorów, klimatyczne wnętrza, a przede wszystkim bardzo miłe osoby tam pracujące- przyciągają.



Czytam wiele książek z Filozofii, poznaję zasady, mądrości, sens, prawdy.... Posiłkuję się również YouTube.

Jestem zachwycony mądrościami, czasami prostotą tych wielkich ludzi- Filozofów. Czytam i robię wielkie oczy albo się uśmiecham .... jak 2500 lat temu, ci ,,skąpo" ubrani ludzie, tyle wiedzieli- to tylko moje wyobrażenia o tamtych czasach, bo tak naprawdę czym się od nas różnili? Może byli lepsi- pełni cnót, moralni, sprawiedliwi.... ? Jedno wiem na pewno, są do dziś wielkim przykładem mądrych, przydatnych myśli- a ja chcę poznać je wszystkie! 



Miałem okazję poznać w Bibliotece Panią Filozof- bardzo było mi miło. Powiedziała, że ta dziedzina to troszkę matematyka, mowa o rozumieniu treści i to prawda, więc uczę się jej systematycznie z wielką ciekawością, tak jak mają małe dzieci... i to jest chyba najfajniejsze. 

Co do mojej ulubionej biblioteki, jak wiecie klimat tworzą ludzie, zbiory to elementarny dodatek, z którego czerpię wiedzę... Bardzo lubię atmosferę, osoby tam pracujące. Korzystam nie tylko z wypożyczonych książek, ale również z możliwości kupienia jakiegoś unikatu na kiermaszu! 



Niekiedy przystanę i oglądnę wystawę obrazów, to też dobra myśl, przekaz ludzi z pasją! Myślę, że w Bibliotece Pod Atlantami jest miejsce, na każdą możliwą kulturę, o której czasami zapominamy- że jest! 


Książki dadzą mi wiele, Google i YouTube pomogą, ale jak to się mówi, na naukę nigdy nie jest za późno, więc studia- licencjat, magister, doktor.... kto wie, czas pokaże, jestem dziś na tak!

Biblioteka pod Atlantami w Wałbrzychu https://atlanty.pl/

Fan Page (Facebook) https://www.facebook.com/BibliotekaPodAtlantami/

Instagram https://www.instagram.com/bibliotekapodatlantami/

Filia nr 7 Biblioteka pod Atlantami Fan Page (Facebook) https://www.facebook.com/BibliotekaPiaskowaGora/  

1 komentarz:

  1. Fajna zajawka! Nigdy nie wiadomo, jaką nową pasję się odkryje. No i oczywiście wybrałeś perfekcyjne stalówki :)

    OdpowiedzUsuń