sobota, 12 stycznia 2019

Rozpowszechnianie wizerunku, bez mojej zgody!

Jako bloger modowy, coraz częściej spotykam się z takimi praktykami... czyli z wykorzystywaniem moich zdjęć (bez mojej zgody) na różnych portalach, randkowych, społecznościowych.....



Przez dłuższy czas, próbowałem ten temat zamiatać pod dywan, sądząc, że to walka z wiatrakami. 
Jednak po każdej informacji, najczęściej od obserwujących moje fanpage, czułem złość. Przede wszystkim na to, że jak ktoś śmie, wykorzystywać moje zdjęcia, wizerunek dla swoich korzyści, bez jakiejkolwiek informacji o tym, do mnie! 
Moja frustracja, irytacja sięgnęła zenitu. Wczoraj opublikowałem post na moim fanpage https://web.facebook.com/Men40plus%20/?ref=bookmarks i moim Instagramie https://www.instagram.com/men40plus/  Na reakcję ludzi, nie trzeba było długo czekać. Przecież tak naprawdę większość z nas ma swoje profile na portalach społecznościowych, więc temat dotyczy nas wszystkich. Każdy z nas może paść ofiarą, bezmyślnej osoby, która z wiadomych sobie pobudek, wrzuca zdjęcia nie swoje, podszywając się pod nas. 
Nie ważne, w jaki sposób są wykorzystywane, nasze zdjęcia, są tylko nasze i tyle! 
Wnioskując po wczorajszych komentarzach na moim Facebooku, ludzie są zaniepokojeni, zirytowani, źli, jest to zupełnie zrozumiałe. 
Nie chcę się tu rozpisywać o konsekwencjach dla takiego delikwenta, jeśli kradnie nasze zdjęcie, bo to osobny temat. Czy policja i organy ścigania mogą nam pomóc? Zapewne tak, ale kto z nas ma ochotę walczyć, miesiącami, latami... i ciągać się po sądach. Nie znaczy to, że nie jestem za takim, najtwardszym rozwiązaniem, ale …. to wszystko kwestia naszego wyboru. 
Jako że poprzez prowadzenie bloga, już ponad 4 lata, mam sporo obserwujących  moje profile, postanowiłem zadziałać rozgłosem. Myślę, że ten ktoś, przemyśli 5 razy swoje działanie, zanim dokona powtórnej kradzieży, tak- to jest ewidentna kradzież. Na domiar złego kolega, bo mowa tu o mężczyźnie dodaje moją fotkę na portal randkowy, sugerując, że to on jest na tym zdjęciu, totalny brak taktu. Co jegomość chciał wskórać takim zagraniem- jedynie on wie, bo dla mnie to totalny bezsens. 

Reasumując- 
Internet, sieć daje duże możliwości. Platformy społecznościowe to dla nas wszystkich normalka. Przednia zabawa, spotkania online z przyjaciółmi czy relaks w wolnych chwilach. Pamiętajmy jednak wszyscy, zastanówmy się przed publikacją, jakichkolwiek zdjęć, naszych dzieci. My dorośli jesteśmy za nie odpowiedzialni. Nie będę pisał, co ja myślę na ten temat, każdy z nas ma rozum. Pamiętajmy- nasze dzieci nie są naszą własnością. Bezsensowne wrzucanie ich zdjęć, będzie mogło mieć konsekwencje dla nich, nie dla nas...… Jako dorośli, mamy wiele narzędzi, by się bronić, nasze dzieci- nie! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz