czwartek, 28 lutego 2019

Czy jest moda na psy i koty ze schroniska?

Na pewno powinna być. Dziś wszędzie są akcje, które mają na celu pomoc w adopcji.


Celebryci, gwiazdy, znane osoby, udzielają się w temacie. Wiele programów, śniadaniówki, pokazują ludzi, którzy z całych sił, próbują pomóc niechcianym zwierzętom. 

Większość z nas kocha zwierzęta. Chce mieć przy sobie pięknego, mądrego pupila.

Moda na rasowe koty, psy była, jest i będzie. Przepiękne, dostojne, z nieziemską urodą, gracją, żyją sobie w hodowlach i czekają na swojego pana/panią. Ich życie najczęściej zaczyna się dobrze, są chciane, lubiane i budzą podziw, przechodnia, sąsiadki i wszystkich dookoła. Rasowy pies czy kot, jeśli trafi do schroniska, to zazwyczaj szybko znajduje dom. 

Co z kundelkami? 

Piesek kundelek- Burek, Azor… czy kotek dachowiec- Mićka, Maciek one mają pod górkę. Jeśli do tego są wiekowe, szanse na dom, mają niewielkie. 
Jak tam trafiają? Bezmyślność ludzka, wziąłem/wzięłam na chwilkę, a potem nuda, zbyt dużo obowiązków, myślałem, że będzie inaczej? 







Decyzja o adopcji czy kupieniu rasowego psa, kota zawsze musi być podjęta z najwyższym rozsądkiem. 
Dajemy zwierzaczkowi początek domu i na samym końcu ma również ten dom mieć! 
Są przypadki, że przyjaciele mniejsi, trafiają w takie miejsca, z innych powodów, niezawinionych przez człowieka.

Kto z was był w schronisku i spędził z pieskami kilka godzin, ten wie, co widać w ich oczach. Wie, jak się zachowują, widząc człowieka podchodzącego do boksu. 

Z mojego punktu widzenia, na najwyższe uznanie, zasługują ci, którzy oddają całe serca zwierzętom. Mowa tu o wolontariuszach, fundacjach czy ludziach, którzy tworzą, domy tymczasowe dla zwierząt. Dla nich zasługa największa- chwała, że są!

Jeśli staniecie przed wyborem kupienia psa z hodowli, proszę was o jedno. Pójdźcie do najbliższego schroniska, fundacji, dajcie zwierzętom chwilkę- siebie. Kilka godzin wystarczy np. bieg na sześć łap. Uwierzcie, ruszą was te smutne oczy, te merdające ogonki i łaszące się kociaki.
Dajmy im szansę, bo jak nie my, to kto?


Wszystkie zwierzęta powinny mieć prawdziwy dom, czy te ze schroniska, czy te z hodowli.
Nie bójmy się reagować na krzywdę, jesteśmy dla nich wszystkim, one bez nas nie mogą nic!

Potwierdzam- nadal jest moda na psy i koty ze schroniska, a to dopiero początek, kto pierwszy ten lepszy, polecam kochani. 




3 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że to nie tylko moda bo jeżeli tak faktycznie by było to niestety efekt końcowy nie będzie miły. U mnie mój psiak także pochodzi ze schroniska i jestem z siebie dumna, że go adoptowałam. Na dzień dzisiejszy nawet ze sklepu https://sklep.germapol.pl/ zamawiam mu różne akcesoria do pielęgnacji, więc liczę na to że się do mnie przekona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy posiadamy kociaka to naprawdę bardzo ważne jest to, aby go dobrze wychować. Mi spodobał się artykuł o kociakach w https://nasz-szczecin.pl/rasa-kota-syjamskiego-najwazniejsze-informacje/ i jestem zdania, że na pewno wielu z nas również tak uważa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdania, że kociaki są bardzo fajnymi pupilami i na pewno warto jest je mieć u siebie w mieszkaniu. Również fajnie opisano je w https://www.sucha24.pl/wydarzenia/powiat/item/15878 i ja jestem zdania,że takie kociaki są naprawdę milutkie. W takiej sytuacji ja również myślę o tym aby adoptować jeszcze kolejnego kociaka do siebie do mieszkania.

    OdpowiedzUsuń