sobota, 23 lutego 2019

Adopcja kotów i psów ze schroniska.

Pisząc ten artykuł, tekst patrzę na mojego 12 letniego kota Gutka. Przygarnąłem go ze schroniska, był bardzo mały, ledwo chodził. Dziś już jest dostojnym "starszym panem", ale nadal pełen uroku. Uwielbiam mojego kota, choć czasem mamy gorsze dni, kiedy to coś nabroi! Gutek to zwykły dachowiec, jednak nie zamieniłbym go na najpiękniejszego maine coona, choć ta rasa, bardzo mi się podoba.





Gutek w całej okazałości.




Adopcja zwierząt ze schroniska to rewelacyjny pomysł, jeśli nosimy się chęcią posiadania, czworonożnego przyjaciela- nowego domownika. 
Dawniej angażowałem się w pomoc psom i kotom w schronisku. Nawiązywałem współpracę, ze znanymi firmami, które przekazywały suchą karmę. Piszę o tym, ponieważ poprzez bloga modowego, czasem można wspomóc te biedne, samotne zwierzęta. 





Przed podjęciem decyzji o adopcji psa, proponuję zabrać wybranego pieska na spacerek, wielokrotnie. Poznamy wtedy jego charakter cechy, które nam pasują lub nie. Każdy z nas ma inne oczekiwania i inne warunki. Poprzez kilkakrotne spacery, na pewno upewnimy się, czy piesek, pasuje do nas. 
Ze swojego doświadczenia wiem (uczestniczyłem w akcji "bieg na 6 łap), że przebywanie ze zwierzętami, uruchamia w nas, najlepsze nasze cechy, uczucia. Zresztą ci nasi przyjaciele mniejsi, mają to coś w swoich oczach, co otwiera nasze serca. 



Każdy pies czy kot potrzebują nas ludzi. My możemy stworzyć tym zwierzakom, kochający dom. 
Jednak jeśli decydujecie się właśnie nad przyjęciem do swojego domu pupila, pomyślcie o tych biedactwach ze schroniska. One zasługują szczególnie na ciepło i miłość.

13 komentarzy:

  1. Jestem jak najbardziej za tym żeby dać serce i kawałek miejsca w domu tym,którzy już wiele w życiu wycierpieli

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę że o czymś tak ważnym jak , pomoc i adobcja piesków i kotków. Ja osobiście mam jednego psa kupionego a druga sunia jest z adopcji. Jak bym tylko mogła wzieła bym jeszcze jakąś bidule ze schroniska. Fajnoe by było zebyś znów wrócił do pomocy z dostarczaniem karmy do schroniska. To naprawdę coś wielkiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć. Każda nasza aktywność, to większa szansa dla zwierząt. Najważniejsza jest świadomość ludzi, że powinniśmy pomagać. Dom bez zwierząt.....? Choć jeden czworonóg, daje ciepło. Poprzez takie wpisy, zaczynam uaktywniać, samego siebie. Jeśli nadal będę mógł, w jakikolwiek sposób pomóc, na pewno to zrobię! Pozdrawiam serdecznie C-ka

      Usuń
  3. Też mam kota ze schroniska, do dziś lubię tam chodzić.Polecam każdemu.A Gutek cudowny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj/hej. Mam i ja, więc Brawo My! Dziękuję za dobre słowo o Gutku. Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  4. Skoro tak Pan kocha zwierzęta dlaczego chodzi Pan w butach że skóry naturalnej która powstaje na skutek cierpienia zwierząt ? Czym zwierzęta hodowlane różnią się od zwierząt domowych? Burzymy się jak ktoś krzywdzi psa i kota, a płacimy za maltretowanie i zabijanie milionow świnek, krów, królików, kurczakow i innych zwierząt tylko po to żeby chodzić w butach że skóry i jeśc mięso, którego nie potrzebujemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy szalejesz! Na taki poziom jak ty, jeszcze nie wszedłem. Jak tylko to się stanie, powiadomię cię. Zostaw numer telefonu. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Dlaczego zatem piszesz ze kochasz zwierzęta? Kochasz psy i koty a inne zwierzęta Cię nie obchodzą skoro na nogach nosisz ich martwe ciała i znajdują się one na twoim talerzu. Bulwersuje nas gdy słyszymy jak ktoś zabija kota albo psa. A że codziennie zabija się miliony świn i innych zwierzat to już jest etyczne i w porządku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoje racje i poglądy- przekazując na siłę, jak to czynisz- to zły sposób! Zrozumiałem Twój przekaz- zastanowię się, przeanalizuję. Nie oceniaj innych, tylko postaraj się zrozumieć, że świat nie jest czarno-biały! Jeśli chciałeś/chciałaś zainteresować tematem i pokazać głębię problemu, to udało Ci się! Ja osobiście jestem otwarty na to co piszesz. Pamiętaj jednak, że mądrość w człowieku to słuchanie, a nie wbijanie na siłę, sowich przekonań. Pozdrawiam serdecznie, pogody ducha życzę. Wyluzuj trochę, całego świata nie zmienisz, nie da się- uwierz! P.s zakończmy już tę dyskusję ...wszystko już zostało napisane, dzięki.

      Usuń
  6. W moim przypadku było tak, że kiedyś udałem się do schroniska i wyszedłem z niego z kundelkiem. Taka adopcja jest moim zdaniem zdecydowanie najlepszą opcją. Teraz wiem, że ten czworonożny przyjaciel potrzebuje opieki i pielęgnacji. Zdecydowałem się nawet mu kupić specjalne psie perfumy na https://sklep.germapol.pl/pl/kosmetyki-rozne_perfumy bo w końcu to pies,a nie suka :)

    OdpowiedzUsuń