wtorek, 27 sierpnia 2019

Jak schudnąć po wakacjach.

Przed wymarzonymi wakacjami, zaczynamy diety, staramy się zrzucić kilka kilogramów. Najczęściej nam się to udaje, wbijamy się w mniejszy rozmiar spodni i jest ok. 



Czas urlopu to zabawa, fajne klimaty i wtedy właśnie pozwalamy sobie na więcej. Jestem tego zdania, że to świetna pora na lekkie odpuszczenie z liczeniem kalorii, oczywiście nie na całej linii. Będąc w tym roku na wypoczynku w Ustce, Kielcach czy Krakowie, nie ograniczałem się z jedzeniem. Przybyło mi może dwa kilo, które na spokojnie zredukuję już w domku. 
Zrozumiałe jest, że ten wakacyjny, piękny czas to przyjemności, więc i w jedzeniu nie powinniśmy, trzymać ostrej diety, bo wtedy  radość urlopowania może być mniejsza. 



Mam jednak zasadę, jeśli w letnią wakacyjną porę, pozwolę sobie jak tu na przepyszną pizzę, to wieczorem na kolację zmniejszam posiłek. Staram się w miarę możliwości uprawiać sport, sporty -siłownia, basen, rower czy aeroby. W tej kwestii to nasze chęci i nic więcej. Za chwilkę już wrzesień i ja wskakuję na swoje tory, schematy, przyzwyczajenia  żywieniowe. Mądra dieta to taka, w której jemy wszystko, ale z umiarem i ja tak czynię. 
Pamiętajmy, że nie ważne ile zjemy, ale ile kalorii spalimy. Powakacyjny czas to dobry moment na odnalezienie, wybranie dla siebie ulubionego sportu.


 Jestem zwolennikiem siłowni, jednak możliwości jest naprawdę mnóstwo. Każdy ruch to nie tylko strata zbędnych kalorii, ale również poprawa naszej kondycji, formy... z wiekiem np. po 40 tce sport to konieczność, byśmy kolejne lata mogli cieszyć się dobrym zdrowiem.

Na koniec!

Pamiętajmy, że kolejne wakacje już wkrótce, z mniejszym bagażem kilogramów, zdobytym w tym roku, łatwiej nam będzie zrobić formę na urlop w 2020 roku. Warto już teraz o tym pamiętać! 

7 komentarzy:

  1. Fajny mądry tekścik pozdrawiam autora . Radek

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co wakacje chcę schudnąć. Gorzej z treningim który zawsze odkładam na jutro, ale co tu zrobić jak się nie chce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. No tak- nie jest to aż tak łatwe. Motywacja to słowo klucz, można jej poszukać, wśród znajomych, którzy trenują. Zapisując się do siłowni, na aerobik. Najważniejszą sprawą jest jednak, zadania sobie pytania, czy naprawdę chcemy coś zmienić we własnym wyglądzie, czy chcemy żyć zdrowo i długo cieszyć się dobrą formą.. Jeśli będziemy już pewni, czego tak naprawdę chcemy- to nogi same nas poniosą. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. WOW, to brzmi niewiarygodnie! Muszę spróbować tego sama i zobaczyć, czy to naprawdę działa.

    OdpowiedzUsuń