niedziela, 23 lipca 2023

Niepowtarzalne, klimatyczne Apartamenty Lokalna w Jeleniej Górze

 Lato to czas wakacyjnych podróży, odpoczynku, relaksu, to chwile, na które wszyscy czekamy i uwielbiamy. W tym roku chciałem odwiedzić nie tylko góry- morza, ale okolice bliskie mojemu sercu. Moja młodość związana jest z Jelenią Górą, więc chciałem przenieść się w przeszłość i oglądnąć to piękne miasto ponownie. 


Mieszkam na Dolnym Śląsku, a jak wiecie, jest to piękny tajemniczy region- bardzo lubiany przez turystów. Choć mieszkam tu całe swoje życie, nadal odkrywam nowe, niesamowite, niepowtarzalne miejsca. 

Początek lipca i myśl, jadę do miasta mojej młodości. Jelenia Góra to tu 30 lat temu byłem w wojsku (Jednostka Wojskowa Pod Jeleniami), do dziś pamiętam, że było to piękne stare miasto- zapamiętałem dużo łuków, filarów i te sympatyczne, klimatyczne uliczki!


Zacząłem przeglądać strony w internecie w poszukiwaniu noclegu i tam natrafiłem na Apartamenty Lokalna https://apartamenty-lokalna.pl/ To był strzał w dziesiątkę! Stylowa historyczna kamienica, a w środku piękne apartamenty, pełne antyków. Klimat tych pomieszczeń doskonale wpisał się w to stare, pełne tajemnic miasto. 


Natychmiast po wyszukaniu tak wspaniałego lokum poszedłem kupić bilet na pociąg. Ode mnie do Jeleniej Góry jedzie się godzinkę, więc podróż nie była męcząca. 

Nadszedł dzień mojego wyjazdu, cieszyłem się, że znów poczuję klimat dawnych czasów, powspominam i przeniosę się na chwilkę w dawne czasy, we wspomnienia, ale teraz już z perspektywy turysty.



Gdy dotarłem na miejsce, Jelenia Góra przywitała mnie piękną pogodą, ze stacji do moich apartamentów miałem może 15 minut spacerkiem, przez serce tego miasta... Już wtedy oglądałem je z zapartym tchem, przypominając sobie- dawny czas i miejsca!

Apartamenty Lokalna znajdują się w samym centrum miasta, obok jest ratusz, gdzie z wieży codziennie o godzinie 12 grany jest piękny hejnał, melodią przenosi nas w stare rycerskie czasy, wtedy jeszcze bardziej czuje się magię i moc Jeleniej Góry.

Gdy dotarłem pod wskazany adres, moim oczom ukazała się stylowa, zabytkowa, urokliwa kamienica. Duża witryna na parterze mieściła kawiarnię Lokalna, która zachęcała swoim wyglądem przechodniów do wejścia i posmakowania lokalnych produktów.


Po przekroczniu progu serdecznie przywitała mnie miła Pani, która wytłumaczyła mi wszystkie zasady pobytu i wręczyła klucze do mojego lokum na te kilka dni.

Idąc schodami do apartamentu, poczułem się jakbym przeniósł się w czasie, to tak niewiarygodne uczucie, że nie potrafię ubrać tego w słowa. Na korytarzu mijałem stare zegary, radia i wiele innych zabytkowych rzeczy. 


W mojej głowie już powstawały pomysły na ciekawe sesje zdjęciowe, takie vintage- bo to miejsce idealnie pasowało do tego stylu.

Przy samym wejściu już w moim wybranym apartamencie ukazała mi się stara szafa, bardzo stara, w dobrym tego słowa znaczeniu. Wszystkie meble w hotelu są zabytkowe, zadbane po renowacji, dlatego są piękne dla moich oczu. 


Mój apartament znajdował się na trzecim piętrze, uroku dodawały mu belki, skosy, które tworzyły magię tego miejsca.


W moim apartamencie było duże łoże, dwie wygodne skórzane sofy, stolik kawowy, komoda, oraz piękny kredens, w którym znajdowały się niezbędne naczynia.


Po szybkim oglądzie mojego przytulnego mieszkania poszedłem do łazienki i tu było ogromne wow! W łazience znajdowała się duża wanna, były również świece, które mogłem zapalić i stworzyć ciepły klimat z tym czymś. 


Umywalka, toaleta w tym miejscu, są stylizowane na te z dawnych czasów, do tego biało-czarne kafelki, tworzyły spójną, modną designerską całość. 


Muszę wspomnieć, że w moim pięknym apartamencie czekały na mnie kapcie, szlafrok oraz niezbędny zestaw kosmetyków.


Po rozpakowaniu się i wypiciu, kawy, poszedłem zwiedzać miasto!

Wrażenia niesamowite- byłem w wielu miastach w Polsce. Kraków jest piękny, nawet bardzo, ale Jelenia Góra bardzo mi przypomina naszą dawną stolicę, i powiem, że jest równie piękna!

Stare kamienice, z ciekawymi fasadami, odnowione witryny sklepów, które podkreślały historię i magię tego miasta.

Piękne kościoły, cerkiew, które zachęcają do odwiedzin, chwili pobycia w ciszy i do głębszych przemyśleń- nad życiem.

Po tych wszystkich turystycznych eskapadach szedłem do siebie, do mojego stylowego apartamentu na zasłużony odpoczynek. Wieczorami upajałem się moją ukochaną filozofią w mega wygodnym łóżku z książką w ręku- z moim Nietzsche! 

Codziennie rano w Apartamentach Lokalna dla chętnych  serwowane są, pyszne śniadanka. Ja skorzystałem i byłem bardzo zadowolony i najedzony, to był dobry omen na początek dnia pełnego wrażeń.


Piękna sala i zapach świeżego jedzenia, kazał mi tam spędzać więcej czasu niż, tylko chwilkę... Urok tego miejsca jest naprawdę niepowtarzalny.





Do Jeleniej Góry przyjechałem na trzy dni, spędziłem je naprawdę intensywnie, na spacerach, zwiedzaniu- było tu cudownie! Miasto jest przepełnione dawnym czasem, tym gdzie piękno i dbałość o każdy szczegół, detal miało kiedyś wartość i ważność. Apartamenty Lokalna swoim całym designem pomagają zatrzymać duszę i magię tego miasta. Właściciel apartamentów to człowiek, który ukazał piękno i historię poprzez swoją wizję i wystrój kamienicy. Jako turysta jestem wdzięczny takim ludziom, że potrafią swoją pomysłowością zostawić-cofnąć to, co najpiękniejsze w tym mieście- historię! 

Było super i wrócę tu na pewno!

Strona Apartamentów Lokalna https://apartamenty-lokalna.pl

Facebook https://www.facebook.com/apartamentylokalna

Instagram https://www.instagram.com/apartamenty_lokalna







1 komentarz:

  1. Wynajmij domek w górach, aby odnaleźć ukojenie w pięknie natury. Oferujemy przytulne schronienie z widokiem na majestatyczne szczyty, idealne na relaksujący wypoczynek w górach. https://domkiwgorach.eu/

    OdpowiedzUsuń